Žáci 1. až 3. ročníku dnes objevovali přirozené znaky podzimu v naší přírodě. Zatímco prvňáci pečlivě četli informace z obrázků a učili se pojmenovávat jednotlivé znaky podzimu, druháci a třeťáci již posuzovali texty opřené o vlastní zkušenosti a pozorování z okolní přírody. Třeťáci pak své vědomosti rozšiřovali o teoretické znalosti týkající se podzimu – zakotvení této části roku do kalendáře i vliv oběhu Země kolem Slunce.
Bylo radostné sledovat, jak starší žáci provázeli mladší spolužáky, s jakou pečlivostí a trpělivostí jim vysvětlovali jednotlivé informace. Prvňáci zase s velkou důvěrou předávali, co se naučili, a s pomocí nelineárních textů přispívali k diskusi ve skupinách. Tento den nejenže prohloubil znalosti žáků o podzimu, ale také ukázal, jak důležité jsou vzájemná podpora a spolupráce ve skupině.