ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ŠKOLNÍ JÍDELNA
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Mladší žáci se v lednu zaměřili na objevování znaků zimního období. Díky diskusím, práci s texty, obrázky a vzájemné komunikaci děti společně odhalovaly, co zimu charakterizuje. Propojení teoretických znalostí s vizuálním a praktickým zkoumáním přineslo nejen hlubší pochopení, ale také radost z objevování. Žáci se učili popisovat zimní přírodu, zkoumali proměny počasí a sdíleli své vlastní zkušenosti, což přispělo k lepšímu porozumění tématu.
Starší žáci, tedy čtvrtý a pátý ročník, se ponořili do tajemství vesmíru. Hvězdy a Slunce byly hlavními motivy, které žáky zavedly na cestu za poznáním vesmíru. Páťáci se skrze tyto symboly seznamovali s širším vesmírným učivem, zatímco čtvrťáci se zaměřili na fenomén střídání dne a noci a ročních období.
Velkou roli v tomto procesu sehrála centra aktivit, která umožnila dětem zapojit se do různorodých úkolů podle jejich zájmů a schopností. Spolupráce v malých skupinkách podporovala vrstevnické učení, kdy si děti navzájem pomáhaly, předávaly zkušenosti a společně přicházely na nové poznatky. Tento přístup nejenže motivoval děti k učení, ale také posiloval jejich komunikační dovednosti a schopnost pracovat v týmu.
Zapojení prvků spolupráce a praktického učení ukázalo, že i náročnější učivo, jako je vesmír nebo přírodní cykly, může být pro žáky srozumitelné a zábavné. Díky různorodým aktivitám děti rozvíjely nejen své znalosti, ale i klíčové dovednosti potřebné pro budoucí život.
Tento způsob výuky opět dokazuje, že když se děti učí společně, objevování světa je nejen efektivnější, ale také zábavnější a plné radosti.