Dnes nás navštívily paní učitelky ze Základní a Mateřské školy Lužany, aby se podívaly na naši tandemovou výuku. S nadšením se zúčastnily výuky v 1. až 3. ročníku, kde jsme se společně s dětmi věnovali zajímavému a aktuálnímu tématu emocí ve spojení s očekávaným vysvědčením.
Lekce byla postavena na metodě "učíme se navzájem", která podporuje aktivní zapojení žáků a rozvoj spolupráce ve skupinách. Děti pracovaly s autorským textem, který pojednával o prvním vysvědčení, obavách z neuvážených slov dospělých, ale také o dětské sounáležitosti a radosti. Text byl pro žáky nejen čtivý, ale také výzvou k přemýšlení a diskuzi.
Žáci si během lekce procvičovali různé dovednosti: Shrnování hlavních myšlenek textu, Vyjasňování méně srozumitelných částí, Tvorbu otázek k textu a Předvídání, jak se příběh může dále vyvíjet.
Každá skupina měla prostor sdílet své postřehy a přispět k obohacení společného porozumění textu.
Celá dvouhodinová lekce vyvrcholila kreativní aktivitou, kdy žáci psali zápis do deníku hlavního hrdiny příběhu. Tento úkol umožnil dětem nejen reflektovat své vlastní emoce a prožitky, ale také se vcítit do postavy a zamyslet se nad tím, jak důležitá jsou slova a činy ostatních.
Paní učitelky z Lužan ocenily nejen strukturu a obsah výuky, ale také způsob, jakým tandemová výuka podporuje spolupráci mezi pedagogy i žáky. Jsme rádi, že jsme mohli sdílet naši praxi a inspirovat je k novým přístupům ve výuce.
Těšíme se na další podobná setkání, která přinášejí nejen inspiraci, ale také možnost sdílet radost z učení a práce s dětmi.



