ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ŠKOLNÍ JÍDELNA
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Žáci 4. a 5. ročníku naší školy se učí dovednosti, které jsou klíčové nejen pro školní úspěch, ale i pro život – komunikaci, diskusi, argumentaci, prezentaci, plánování a naslouchání. Na pozadí těchto dovedností se společně vydávají na cestu objevování krás a zajímavostí Plzeňského kraje.
V hodinách pracují s různými zdroji informací – od knih a textů po moderní technologie. Žáci si nejen osvojují čtení s porozuměním, ale učí se také kriticky posuzovat a ověřovat informace, které najdou na internetu. Diskutují, argumentují a prezentují svá zjištění o poloze, povrchu, vodstvu, městech a dalších zajímavostech našeho kraje.
Zároveň si v praxi procvičují týmovou spolupráci a schopnost efektivně komunikovat. Žáci společně plánují projekty, rozdělují si úkoly a učí se naslouchat názorům druhých, což podporuje jejich sociální a komunikační dovednosti.
Díky tomuto přístupu se nejenom učí důležité informace o Plzeňském kraji, ale také rozvíjejí schopnosti, které jim budou užitečné po celý život.
Na naší škole se pravidelně každý čtvrtek odpoledne scházejí děti z mateřské školy a mladší žáci, aby společně objevovali kouzla dramatického umění v dramatickém kroužku. Tato setkání jsou plná radosti a objevování, kdy děti mají možnost dramatizovat různé situace, zkoušet si různé role a rozvíjet svou fantazii.
Díky dramatizaci se děti učí lépe vyjadřovat, pracovat s emocemi a spolupracovat ve skupině. Každé setkání přináší nové výzvy a zábavu, ať už se jedná o ztvárňování pohádkových postav, improvizaci na určité téma nebo přípravu malých divadelních scének. Děti si tyto odpolední aktivity velmi užívají a těší se na každé další společné setkání, kde mohou rozvíjet své herecké schopnosti a užít si legraci s kamarády.
Slunečné podzimní ráno nám na ZŠ otevřelo den věnovaný svatému Václavu. Ve spolupráci, a s důrazem na bezpečné prostředí, se žáci od 1. do 5. ročníku rozdělili do smíšených skupin, ve kterých společně procházeli jednotlivá centra aktivit.
Celý den byl zaměřen nejen na pochopení historického základu svátku sv. Václava, ale také na procvičení dovedností, které vycházejí z našeho školního vzdělávacího programu. Začali jsme brainstormingovou aktivitou „těkej-štronzo-dvojice“, ve které žáci sdíleli své myšlenky a nápady.
Následovala řada rozmanitých úkolů – procvičovali jsme numerické výpočty, které nám pomohly složit obrázky související s tématem. Dále žáci odhalovali dějovou i časovou posloupnost a hledali souvislosti v textech. Při společném čtení dalšího textu procvičovali shrnování a tvorbu otázek a na základě porozumění textu vypracovali odpovědi na otázky ověřující pochopení, hledání souvislostí i podporující názorovou diskusi ve skupině. Žáci měli také příležitost porovnávat různé interpretace vizuálních zobrazení ze kterých vycházeli jako se zdrojem inspirace pro svá výtvarná díla. Nechyběl ani Svatováclavský chorál.
Na závěr dne se všichni žáci ponořili do pisatelských aktivit. Starší žáci psali dopisy sv. Václavovi nebo tvořili životabásně, zatímco se naši prvňáčci zapojili pomocí obrázků, ve kterých reflektovali, co se během dne naučili.
Celý den byl naplněn spoluprací, kreativitou a učením se v bezpečné a podporující atmosféře.